Az álhírek ellen minden lehetséges jogi és technológiai eszközt bevethetünk és be is kell vetni.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közölte, hogy az álhírek műfaja szinte önálló iparággá vált és egyre nagyobb tömegben, tudatos stratégiákkal terjesztve ömlenek az internethasználókra. Leginkább közismert személyből vagy eseményből indulnak ki, közérdeklődésre tartanak számot, erős érzelmeket generálnak, szaknyelvnek maszkírozott stílusban szólalnak meg, és látszólag tudományos tekintélyekre hivatkoznak. Mindemellett ha mindez együtt működik akkor számos megosztásra, kattintásra, hozzászólásra tarthat számot az adott hír vagy hirdetés. Mindez egyébként a koronavírus alatt ért el eddigi csúcsára. Jelenleg vizsgálják Googlet, a Metat, a Microsoft, a Twitter és a TikTok platformokat is. Azt azonban leszögezték, hogy "az álhírek ellen minden lehetséges jogi és technológiai eszközt bevethetünk és be is kell vetnünk". A legnagyobb sikert azonban az jelenti, ha a médiahasználók elég tudatosak ahhoz, hogy akkor is felismerjék a megtévesztő tartalmat, ha az átcsúszik a platformok szűrőjén.