Fogantatáskor eldőlhet, kinek hogy megy az iskola2013-07-26 - 11:16:17
A
kutatás szerint az öröklött intelligencián múlik a kamaszok teljesítményének
csaknem 60 százaléka a 14-16 éves korban letett középiskolai vizsgákon,
miközben az egyéb faktorok, mint az iskolai teljesítmény, egyharmad részben játszik
szerepet az eredményekben.
Fogantatáskor
eldőlhet, kinek hogy megy az iskolaA
középiskolások vizsgáinak eredményeit főként a génjeik határozzák meg, az
oktatás csak kisebb részben felelős - állítja egy tanulmány, amely a jövő
oktatáspolitikáját tervező brit minisztérium figyelmét is felkeltette. A
kutatás szerint az öröklött intelligencián múlik a kamaszok teljesítményének
csaknem 60 százaléka a 14-16 éves korban letett középiskolai vizsgákon,
miközben az egyéb faktorok, mint az iskolai teljesítmény, egyharmad részben játszik
szerepet az eredményekben. A tanulmány vezetője egy interjúban arról
beszélt, hogy a tanulók megbélyegzésétől tartva az oktatási intézményrendszer
túl gyorsan elhessegette a genetikai hatások figyelembe vételét. A tudós azonban rámutatott: a kutatási
eredmények alapján a gyerekek egyéni igényire lehetne szabni az oktatást,
ahelyett, hogy egységes keretben kellene megfelelniük a követelményeknek. A genetikai vizsgálatok már egészen fiatal
korban kiszűrhetik, hogy mely tanulók szorulnak segítségre bizonyos tárgyakban.
"A gyerekek pontosan ismerik egymást: tudják ki a játékos és kinek vág az
esze". A
professzor szerint amennyiben ismerni lehetne a gyerekek genomját, számos
betegséget meg lehetne jósolni és meg lehetne előzni. Génjeik ismeretében úgy
lehetne hozzájuk szabni a tanítást, hogy átsegítse őket a tanulási
nehézségeken.
|
|